Forum John
Wszystko o MuOnline
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stawianie serwera

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum John Strona Główna -> Stawianie serwera
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John
Administrator



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Nie 11:37, 22 Sty 2006    Temat postu: Stawianie serwera

Witam
Idea tego topica jest zebranie z forum wiedzy i doswiadczenia forumowiczow dotyczacych postawienia, uruchomienia i konfiguracji serwera muonline.
Postaram sie zachowac oryginalna forme wypowiedzi autorow poszczegolnych postow, niestety niewielkie modyfikacje czasem sa niezbedne.

Zamin zaczniesz cos majstrowac przy plikach serwerowych pamietaj o zmianie wielkosci pliku stronicowania

Zmiana wielkosci pliku stronicowania
Autor posta nieznany
Wchodzisz do Moj Komputer >Wlasciwosci >Zawanosowane >Wydajnosc >Ustawienia >Zawanosowane >Pamiec Wirtualna. I tam ustawiasz wartosc pliku stronnicowania np 1000-2000mb

Stawianie serwera
Autor posta WizarD[PL] :
1. MSSQL - [link widoczny dla zalogowanych]
>bezposredni link do pliku<
2. 0.97 server - [link widoczny dla zalogowanych]
3. 0.97d server - [link widoczny dla zalogowanych]


Instalowanie M$ SQL 2000 Server ( jesli masz XP to pojdzie kazda wersja, jesli 2000Pro to tylko ten trial (120-dniowy) z linka, na 2000Server tez kazda wersja. Przez kazda rozumiem Enterprise;] ).

Pliki serwera koniecznie rozpakowujemy do "d:/muserver" zreszta ten rar samorozpakowujacy sie wlasnie taka sciezke poda jako domyslna i zgodzmy sie na to !
Select "SQL Server 2000 Components"
1. "Install Database Server"
2. Next
3. Local Computer (zaznaczamy)
4. Next
5."Create a new instance of SQL Server,or install Client Tools" (zaznaczamy)
6. Next
7. Jakis name, jakas company i Next
8. Yes
9. Server and Client Tools (zaznaczamy)
10. Next
11. wybieramy Default
12. Next
13. Typical (zaznaczamy)
14. Next
14. "Use the same account for each service.Auto start SQL Server Service" (zaznaczamy)
15. "Use the Local System account"(zaznaczamy)
16. Next
17. "Windows Authenticatication Mode."(zaznaczamy)
18. Next
19. Next
20. Install
U mnie nie potrzebowalo reboota, lecz bardzo prawdopodobne ze bedzie potrzebny.


Tworzenie baz danych serwera MU :
1. Odpalamy : Start -> Programs -> Microsoft SQL Server -> Enterprise Manager, 2. Rozwijamy te "katalogi" w treeview po lewej, az dojdziemy do -> Databases.
3. Prawy przycisk -> Create a new database i nazywamy ja -> MuOnline.
4. Prawy przycisk -> Create a new database i nazywamy ja -> Ranking.
5. Klikamy na ikonke dopiero co stworzonej bazy MuOnline, prawy przycisk -> Wszystkie zadania -> Restare Database...
6. Wybieramy "From Device" i potem klikamy "Select Devices", klikamy na Add i idziemy do katalogu "d:/muserver/db baks" i wybieramy plik "MuOnline", OK, OK, az wrocimy do okienka gdzie dokonalismy wyboru "From Device". Klikamy na zakladke "Options" zaznaczamy "Force restore over existing database" i klikamy OK.
7. 5 i 6 punkt powtarzamy rowniez dla bazy Ranking, ale wybieram plikiem z katalogu "db baks" bedzie tym razem "Ranking".
8. Bazy juz sa OK.

Konfigurowanie ODBC:
1. Odpalamy : Start -> Panel sterowania -> Narz. Admini. -> Zrodla danych (ODBC))
2. Wybieramy zakladke "System DSN" i klikamy Add.
3. Na samym koncu listy wybieramy "SQL Server", klikamy dwa razy na nia. Teraz jako nazwa wpisujemy -> MuOnline, description pozostawaimy bez zmian, jako Server wybieramy nie (local) lecz ten drugi, ktory jest nazwa naszego kompa ( ta nazwa to nazwa servera sql ktora widnieje w "Enterprise Manager" - opisanym powyzej). Next. nic nie zmieniamy. Next. Klikamy "Change the default database to" i wybieramy -> MuOnline. Next. Zakoncz. OK.
4. Teraz tworzymy kolejne zrodla danych (tak jak to opisalem w punkcie 3) ktore nazywamy -> MuOnlineJoinDB, USELOG, Event ( je tworzymy dokladnie tak samo jak w punkcie 3 tylko nazwe wpisujemy inna).
5. Tworzymy ostatnie zrodlo danych -> Ranking tak samo jak w punkcie 3 oprocz nazwy oraz tego ze w "Change the default database to" wybieramy -> Ranking a nie MuOnline.

Konfiguracja plikow serwera: (z moja niewielka zmiana)

1. Zmien w plikach ponizej pozostawiamy wszelkie wystapienia ciagu 127.0.0.1 badz tez zmieniamy wpisane adresy IP na 127.0.0.1:
D:\MuServer\CS\Connectserverlist.dat
D:\MuServer\CS\data\Connectserverlist.dat
D:\MuServer\CS\data\ServerList.dat <-Tu wpisujemy swoj adres IP lub domene
D:\MuServer\data\commonserver.cfg
D:\MuServer\data\IpList.dat
2. W katalogu z serwerem w katalogu Links zmien w linkach 4.lnk i 8.lnk zmieniamy tam wpisane IP na 127.0.0.1 . Zaznaczamy, prawy przycisk myszki, wlasciwosci w polu element docelowy. W linku 8 sa dwa IP i oba nalezy zmienic.
3. W plikach :
- "D:\MuServer\MU2003_EVENT_SERVER\DATA\svconfig.ini" zmieniamy z "mu2003_dsn = DEVILSQURE_RANKING" na "mu2003_dsn = Ranking"
- "D:\MuServer\RankingServer\svconfig.ini" z "odbc_dsn=DEVILSQURE_RANKING" na "odbc_dsn=Ranking".


Tworzymy pierwsze konto na serwerze :
1. Start-> Programs -> MS SQL Server -> SQL Analyzer( albo Query Analizer).
2. Wybieramy nasz serwer SQL ( jego nazwe jak znalezc napisalem jzu wyzej !), wybieramy "Windows Authentyfication" i OK.
3. Na gorze mamy Combobox w ktorym wybieramy "MuOnline"
4. W to duze pole tekstowe wklejamy :

SQLSET IDENTITY_INSERT MEMB_INFO ON
INSERT INTO MEMB_INFO (memb_guid,memb___id,memb__pwd,memb_name,sno__numb
,post_code,addr_info,addr_deta,tel__numb,mail_addr
,phon_numb,fpas_ques,fpas_answ,job__code,appl_days
,modi_days,out__days,true_days,mail_chek,bloc_code
,ctl1_code)
VALUES ('1','admin','admin','admin', '1','1234','11111','personalid','12343','email','t
[link widoczny dla zalogowanych]','question','answer','1','2004-1-1','2004-1-1','2004-1-1','2004-1-1','1','0','1')


te trzy wyrazy -> admin mozemy zamienic na wlasne.
6. Klikamy "F5" i mamy usera.
7. Czyscimy powyzsze, wklejamy to :

SQLINSERT INTO VI_CURR_INFO (ends_days,
chek_code,used_time,memb___id,
memb_name,memb_guid,sno__numb,Bill_Section,Bill_value,
Bill_Hour,Surplus_Point,Surplus_Minute,Increase_Days )
VALUES ('2005','1',1234,'admin','admin',
1,'7','6','3','6','6','2004-1-1 10:36:00','0' )


klikamy "F5" i baza zostala skonfigurowana dla pierwszego usera.
8. Wychodzimy z prograu i nie zachowujemy Untitled1;]

Odpalanie serwera:
1. Idziemy do katalogu Links i odpalamy wszystkie linki po kolei w jakiej sa ponumerowane, za kazdym razem czekajac az odpali sie dany programik do konca. Po odpaleniu 8.lnk w okienku ktore sie pojawi nie powinno byc zadnych slowek "failed" itp;] wtedy mamy pewnosc ze serwerek chodzi jak trzeba.

Boxy, petardy, gwiazdeczki, serducha i pozostale wodotryski:
Autor posta nieznany :
eventitembag.txt = box lof luck , box of heaven
eventitembag2.txt = skeleton king
eventitembag3.txt = Fire Dragon
eventitembag4.txt = star of chrismtas
eventitembag5.txt = Firecracker , Heart of love
eventitembag6.txt = Gold Medal - moja korekta
eventitembag7.txt = Silver Metal - moja korekta
eventitembag8.txt = +1 Kundun
eventitembag9.txt = +2 Kundun
eventitembag10.txt = +3 Kundun
eventitembag11.txt = +4 Kundun
eventitembag12.txt = +5 Kundun

Sack of magic to jest tak zwana petarda a wiec fire cracker i ma tak jak hearth of love itembag 5 to samo bedzie lecialo z zniego jak z serca

zmiana dropow z boxow
Autor posta dziki :
Kazdy z tych boxow, gwiazdek i innych wodotryskow moze dropic tym co chcecie, w granicach rozsadku i mozliwosci gameservera.
I tak np, chcemy aby z box of heaven lecialy same jewele. Otwieramy eventitembag.txt, usuwamy wszystkie wpisy i dodajemy wlasne czyli kody sklepowe towarow bez duratybility.
Tak wyglada bless z bugiem do sklepu: 14 13 0 255 0 0 0 a tak do boxa: 14 13 0 0 0 0 (nie ma 255 i zadnej innej cyfry, kod do boxa ma o jedna cyfre mniej).

Itemy mozemy dawac praktycznie dowolne, jedynym ograniczeniem jest generowanie opcje przez gameserver. Polecam nie dawac wiecej niz +8 +luck +skill +8, serwer sam generuje ustawienia i potrafi z takiego itema zrobic inny np +8 +skill +12, lub +11 +luck lub w ekstremalnych warunkach +12 (raz mi sie zdazyzo) a taki item jest niewidoczny dla oka i po przelogowaniu postaci zmienia sie w zwykly +1.

Pozbycie sie ren z dropow: w commonserver.cfg wyszukujemy linijke EventChipDropRateForBoxOfGold = i tu wstawiamy 0
Nieco inaczej jest z boxami kundunowymi. Tu mamy dwa rodzaje itemow, zwykle i exelenty. Zwykle itemy konfigurujemy jak w przykladzie powyzej, natomiast exelenty sa inaczej traktowane przez gameserver i tu nie bardzo mamy mozliwosc wyboru, jedyne co mozemy zmienic to dodac luck. U mnie wszelakie inne modyfikacje konczyly sie kraszem serwera w momencie dropa.
Sa dwa sposoby na ustawienie tylko exelentnych dropow, niezaleznie od tego czy zmieniamy zawartosc boxow czy tez nie.
1. zaluzmy ze nie zmieniamy zawartosci boxow, w commonserver.cfg wyszukujemy wpis dotyczacy danego boxa, przyklad box +1.
Szukamy EledoradoGoldGoblenItemDropRate =100 <- to odpowiada za szanse dropa itemem
EledoradoGoldGoblenExItemDropRate = 100 <- to za dropa exelentem
2. jesli usuwamy wszystkie wpisy i chcemy dopisac wlasne itemy do dropow bez dropienia zwyklymi itemami, to dopisujemy to czym box ma dropic w wersji 0 +luck +0, nastepnie w commonserver.cfg zmieniamy jak w przykladzie powyzej. W tym przypadku pozostawienie EledoradoGoldGoblenItemDropRate =60 EledoradoGoldGoblenExItemDropRate = 40 czy innej wersji niz 100/100 powoduje krasz serwera kiedy ma wypasc zwykly item.

wystawienie serwera dla uzytkownikow z netu:
Autor posta dziki :
Jesli masz modem podlaczony bezposrednio do komputera z serwerem muonline to pomin czesc opisu dotyczaca przekierowania portow.
Do prawidlowego dzialania serwera gdzie wszystko mamy zainstalowane na jednym komputerze potrzebujemy dwuch portow 44405 oraz 55901.
Na porcie 44405 klient nawiazuje polaczenie z serwerem po czym przelancza sie na port 55901 i na nim pozostaje az do samego konca.
Jesli kozystasz z rutera sprzetowego proponuje zapoznac sie z instrukcja do niego, ja na tym polu nie mam doswiadczenia.
Jesli masz LINUXa i kozystasz z iptables ponizsza informacja jest dla Ciebie:
# otwieramy te powyzej 1025
$ip -A INPUT -p tcp --destination-port 44405 -j ACCEPT
$ip -A INPUT -p tcp --destination-port 55901 -j ACCEPT
#pozwalamy forwardowac porty
$ip -A FORWARD -p tcp --dport 44405 -j ACCEPT
$ip -A FORWARD -p tcp --dport 55901 -j ACCEPT
# muonline - przekierowanie
$ip -t nat -A PREROUTING -p tcp --destination-port 44405 -j DNAT --to-destination 192.168.0.2
$ip -t nat -A PREROUTING -p tcp --destination-port 55901 -j DNAT --to-destination 192.168.0.2
oczywiscie adres IP wpisujecie wlasny, nie ten podany w przkladzie.

Plikiem ktory bedzie trzeba poddac edycji jest: muserver/cs/data/serverlist.dat
W tym pliku nalezy zamienic wpisany adres IP na adres IP zewnetrzny (lub domene jesli takowa posiadacie).

Tak skonfigurowany serwer jest otwarty dla swiata zewnetrznego, aby mozna bylo grac z LANu trzeba nieco "przerobic" komputery w sieci lokalnej.

Edytujemy plik hosts ktory w WIN2000 jest w katalogu winnt\system32\drivers\etc\
(notepad %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts, wklej do uruchom i uruchom) i dopisujemy pod istniejacym wpisem:
127.0.0.1 localhost <- istniejacy wpis
adres_IP_naszego_kompa_w_LAN adres_IP_zewnetrzny lub nasza_domena
(wiem wyglada dosc niedorzecznie ale dziala, to jest po to aby komputerowi w lanie wydawalo sie ze jest na zewnatrz)
Jeszcze wpis w partition: nazwa_serwera adres_IP_zewnetrzny lub nasza_domena 44405
lub przerobka skrotu do main.exe: main.exe connect /uadres_IP_zewnetrzny lub nasza_domena /p44405
To juz wszystko co jest potrzebne do polaczenia swiata zewnetrznego z wewnetrznym na serwerze muonline.

Sposob z wpisywaniem adresow IP nadawanych dynamicznie daje jednak pewien dyskomfort. Co jakis czas trzeba przeedytowac dwa konfigi (serverlist.dat i hosts) i poinformowac naszych userow o aktualnym adresie IP a nie zawsze zauwazymy moment zmiany adresu IP.
Tu przychodzi nam z pomoca domena.
Nie wypowiem sie odnosnie no.ip poniewaz nie mialem z ta strona i ich uslugami kontaktu.
Korzystam z darmowej opcji uslug oferowanych przez dyndns.org i tu jest sprawa dosc prosta.
Wchodzimy na [link widoczny dla zalogowanych] zakladka Account, wypelniamy co trzeba i w dalszej kolejnosci juz mozemy zalozyc sobie domene na dynamiczny lub statyczny IP. Pozostaje jeszcze sciagnac pod swoj OS klienta odswiezajacego nasz adres IP na serwerach DNS, kilent jest do sciagniecia w dziale download.
Jak byscie mieli problem ze zlokalizowaniem dzialu download to programy sa pod tym adresem: [link widoczny dla zalogowanych]

uruchomienie serwera IIS z instalki M$
Autor posta dziki :
1.Na poczatek sprawdzamy czy mamy dodana do ODBC "regolke" MuOnlineReg, jesli nie dodajemy ja do ODBC i laczymy z baza danych MuOnline (instrukcja WizarD[PL] Konfiguracja ODBC punkt od 1 do 3)
2. potrzebne beda sprawny komputer i plyta instalacyjna z systemem w napedzie cd
3. menu start->ustawienia->panel sterowania->dodaj/usun programy->dodaj/usun skladniki systemu windows
4. wybierasz szczegoly "internetowych uslug informacyjnych (IIS)" (jesli wskarzesz do zainstalowania wszystko co jest w IIS to zainstaluje serwery mail, ftp, http i cale mrowie zbednych pamieciorzernych smieci)
5. wskazujesz na serwer www, system dobierze sobie jeszcze jedna czy dwie dodatkowe opcje, dajesz OK i czekasz na zainstalowanie IISa.
6. menu start->ustawienia->panel sterowania->narzedzia administracyjne->menadzer uslug internetowych
7. lewa strona okna, klikasz az zobaczysz "Domyslna witryna sieci web" czy jakos tak, prawy klik na tym i wybierasz wlasciwosci.
8. zakladka "witryna sieci web", jesli jestes za jakims natem, ruterem zmieniasz port na inny niz domyslny (niekoniecznie ale moze sie pogrysc z innym serwerem www jesli taki istnieje w sieci) np na 8090 i nie zapomnij przekierowac portu, jesli lacze masz bezposrednio polaczone z kompem pomin ten punkt
9. zakladka "katalog macierzysty", tu wskazujesz miejsce na dysku gdzie leza sobie htm-ele twojej stronki o muonline czy tez inne.
10. zakladka "dokumenty", klikasz na dodaj, dopisujesz "index.htm, OK, wskazujesz na dodany wpis i strzalkami windujesz go do samej gory.
11.nastepnie musimy dodac login SQLa. Uruchamiamy: Start -> Programy -> Microsoft SQL Server -> Enterprise Manager, rozwijamy te "katalogi" w treeview po lewej, az dojdziemy do -> Security. Tam znajdujemy Logins, klikamy na nich PPM i wybieramy New Logins. Nastepnie w zakladce GENERAL w oknie Name: klikamy na button i wyszukujemy IUSR_(nazwa kompa w sieci) (Konto Internet Quest), dodajemy i zatwierdzamy dodanie OK. Nastepnie w dolnej czesci okna mamy Defaults, tu wskazujemy na baze MuOnline i wskazujemy jezyk angielski. Zakladka Server Roles, tu stawiamy "ptaszka" przy System Administrators. Kolej na Database Access, tu w gornej czesci powinnismy miec baze danych MuOnline z wskazanym uzytkownikiem IUSR_, stawiamy przy tym "ptaszka", po tej czynnosci w dolniej czesci okna powinien nam sie pojawic Permit in Database Role z odznaczona opcja "public". Zatwierdzamy zmiany OK i zamykamy Enterprise Manager.
W teorii juz dzialac powinien Twoj serwer IIS. Aby to sprawdzic uruchamiamy przegladarke i wpisujemy w pasek adresu [link widoczny dla zalogowanych] (jesli zmieniales port)
Jesli nie masz ochoty uzywac serwera IIS dolaczonego do instalki winzgrozy polecam tresc zaczepionego topica Haxorka: [link widoczny dla zalogowanych]

Autor posta Haxor :

Spis tresci

Server Settings
-Ustaw Exp
-Ustaw zycie Potworow
-Ustaw Drop Itemow
-Kasowanie postaci
Pomocne ustawienia
-Jak zrobic GM
-Edytowanie statystyk psotaci
-Reset Postaci
-Edycja statow potworow
-Bless (Jewel) Bug
GM
-Komendy GM


Tlumaczenie z jezyka angielskiego z forum ragezone.

===========[Ustawienia Servera]==============================

Wszysktie nizej opisane zmiany dokonywane sa w pliku D:\muserver\data\commonserver.cfg

Ustaw Exp

Znajdz te linie jest na samym poczatku configa.

AddExperience = 100; % of xp per mob

Zmien liczbe 100 na jaka chcesz, np na 20000.

AddExperience = 20000; % of xp per mob

Ustaw zycie Potworow

Znajdz te linie jest prawie na samej gorze:

MonsterHp = 0; Jezeli wpiszem 0 potowry maja 100% Hp, Jezeli wpiszemy 20 potwory maja 80% Hp

Ustaw Drop Itemow

Znajdz ta linie

ItemDropPer = 50; % of Item drops

Zmien 50 na jaka wartosc chcesz, ja mam 65% (Drop tylko itemow nie zenow!)

ItemDropPer = 65; % of Item drops

Kasowanie postaci

Znajdz ta linie

CharacterDeleteMinLevel = 40; level 41 cant delete char

Zmien 40 na jaki level ci ise podoba, ja mam 350.

CharacterDeleteMinLevel = 350; level 350 cant delete char

===========[Pomocne ustawienia]================================

Jak zrobic GM

Wejdz do Enterprise Manager > Database> Muonline> Tables> Character nastepnei klikni prawy przycisk myszy na tabeli characters wyskoczy ci menu wybierz z niego open table nsatepnie return all rows. Znajdz osobe ktorej chcesz zrobic gm'a klikni w rubryce na jej nick po lewej pojawi sie mala strzaleczka nastepnie przesun psaek az dojedizesz do ctl code tma bedize pisalo <NULL> wpsiz w miejsce <NULL> 8 i juz.

Edytowanie statystyk psotaci

Wejdz do Enterprise Manager > Database> Muonline> Tables> Character nastepnei klikni prawy przycisk myszy na tabeli characters wyskoczy ci menu wybierz z niego open table nsatepnie return all rows. Znajdz osobe ktorej chcesz wyedytowac statsy.

Reset Postaci

Wejdz do Enterprise Manager > Database> Muonline> Tables> Character nastepnei klikni prawy przycisk myszy na tabeli characters wyskoczy ci menu wybierz z niego open table nsatepnie return all rows. Znajdz osobe ktorej chcesz zrobic reset i w polu cLevel wpisz 1 a w polu Experience wpisz 0.

Edycja statow potworow

Wejdz do D:\MuServer\data and open Monster.txt
Wybierz moba ktoremu chcesz wyedytowac statystyki.
np: 82 1 "Golden Some" 400 150000 0 2300 3300 4300 0 450 185 3 150 2 7 4 00 1400 70 2 180 30 3 0 9 7 9 9

82 - index
1 - rate
"Golden Some" - Nazwa ( W grze - Golden Tantaros )
400 - level
150000 - HP
0 - MP Wskaznik mana
2300 - 3300 - Minimalny Damage
4300 - 0 - Maxymalny Damage
450 - Obrona
185 - 3 - obran przed magia
150 - 2 - Atk Rating
2 - 7 - Miss Rate
400 - 1400 - Moving Range
70 - 2 Typ ataku
180 - 30 - Atk Range
3 - 0 - View Range
9 - 7 - Szybkosc poruszania
9 - 9 - Szybkosc uderzania

Bless Bug

Dodaje blessa do sklepu z duzym durbality. Nim wiekszy durbality tym wiecej kasy dostaniesz za jewel, maxymalnie 255.

===========[Komendy GM]================================

/move (nick psotaci) numer mapy pozycjaX pozycjaY

map numbers :

0 = lorencia 125/125 (7-140 secret)
1 = dungeon Level 2: 233/126 Level 3: 3/85 (bullroom:119/46)
2 = devias 222/62
3 = noria 176/110
4 = losttower LT1: 208/78 LT3: 86/166 LT5: 130/53 LT7: 8/85
5 = unknown (move makes error)
6 = Arena 63/160
7 = Atlans 24/19
8 = Tarkan 187/58
9 = Devil Square
10 = Icarus (skycity) Start: 15/13 DPH: 47/205
11 = Blood Castle I Start: 15/13 End: 15/94
12 = Blood Castle II
13 = Blood Castle III
14 = Blood Castle IV
15 = Blood Castle V
16 = Blood Castle VI

Np: /move Haxor 0 125 125

Inne Comendy

/Trace (imie postaci) = teleportacja usera
/SetBlock = ?
/UnsetBlock = ?
/disconnect (imie postaci) = disconnects dla danego usera
/disablechat (imie postaci) = chatban
/enablechat (imie postacie) = usuniencie chatban'u
/GuildMove = ?
/GuildDisconnect = ?
/GuildWarEnd = /GuildWarEnd GuildName
/GuildWarStart = /GuildWarStart GUildName
/GuildWarStop = /GuildWarStop GuildName
/Make = Unknown.
/RemainTime = ?

Ustawienia mobow i NPCkow
Autor posta Hoodys :
jesli chodzi o dodanie nowych npc to plik monstersetbase.txt

dziala to na zasadzie takiej

249 8 2 206 100 3 //pk guard

249 - kod potwora/npc kody sa w pliku monster
8 - numer mapy tak jak przy move dla GM
2 - zakres ruchu dla mobow np 30 dla npc 0
206 100 - lokalizacja na mapie
3- ustawienie twarza na zachod wschod itd zakres od 1-9 podajrze w przypadku mobow -1

sa jeszcze skrypty
0
xxx
end

zaczynajace sie od 0 to npc

reszta to mobt

wiec np
150 2 30 161 41 -1 // bali davias
67 10 30 66 33 -1 //metal icarus

Ustawienia mobow i NPCkow ciąg dalszy
Autor posta dziki :
bazujac na opisie Hoodysa dodam od siebie ze mamy piec sposobow dodawania mobow ale dwa z nich sa na monstery na mapach,jeden zarezerwowany na NPCki i pulapki, zlote moby maja swoj skrypt oraz zarezewowany skrypt dla mobow z BC.
NPCki i pulapki
0
255 8 0 185 62 1
103 4 0 5 175 3
end
255 - barmanka z lorencji na wakacjach w tarkanie
103 - pulapka w Lost Tower, tu kierunek patrzenia NPCka jest kierunkiem ataku pulapki

1
3 0 30 180 90 226 244 -1 85
end
pod tym skryptem dodajemy monstery wystepujace masowo, np pajaczki w lorencji gdzie:
3 - numer monstera z monster.txt
0 - numer mapy
30 - zakres ruchu moba
180 90 - punkt przekatnej na mapie od ktorego wystepuja moby
226 244 - punkt przekatnej na mapie do ktorego wystepuja moby
-1 - kierunek patrzenia mobka po pojawieniu sie
85 - ilosc mobow wystepujacych na obszarze wytyczonym przez wspolrzedne

2
61 8 30 7 205 -1
end
Tak dodamy jednego Vim Knighta w tarkanie ktory bedzie sie pojawial w konkretnym punkcie (7 205)

3
78 0 30 10 10 240 240 -1 30
end
pod tym znakiem dodajemy zlote moby jako EVENT, one wystepuja tylko w wersji masowej

4
85 11 30 13 45 0
end
pod tym skryptem sa tylko moby w BC

kierunki patrzenia NPC:
Autor posta nieznany - zrodlo RAGEZONE :

7 6 5 ... NW N NE
8 _ 4 ... W ___ E
9 2 3 ... SW S SE

/move icarus
Autor posta dziki :
Poswiecilem do tego celu stadium. Mam mala ilosc graczy na serwerze i raczej nikt z nich nie bedzie chcial grac w pilke. Bede sie martwil jak zechca.
Przejdzmy do glownej tresci popartej przykladami.
Otwieramy plik gate.txt i szukamy sobie takiego wpisu:
//Arena Spawn Point
50 0 6 72 140 73 181 0 0 0 //Arena Spawn
i zmieniamy na
//Icarus Spawn Point
50 0 10 11 12 18 19 0 0 180 //Icarus Spawn
Z czego poszczegolne numerki odpowiadaja za:
50 - numerek wrot
0 - nie mam pojecia - w opisie jest flag
10 - numer mapy
11 12 - pierwszy punkt przekatnej naszego miejsca ladowania
12 18 - drugi punkt przekatnej naszego miejsca ladowania
0 - nie mam pojecia
0 - nie jestem pewny ale to jest bodajrze kierunek w ktora strone patrzy postac po wyladowaniu
180 - min lvl jaki przejdzie przez dany gate.

Dodatkowo u mnie to dziala nawet z dinorantem, bez skrzydel czy tez dinusia lub postac z nizszym lvelem niz 180 na chwile znika ale wraca do miejsca z ktorego probowala sie movnac.
W tej wersji dziala tylko opcja /move stadium.
Jesli chcemy miec mozliwosc wpisania /move icarus (lub cokolwiek innego) musimy poddac obrobce plik message_xxx.wtf.
Do tego bedzie nam potrzebny wtfedit.
Uruchamiamy wtfedit.exe (do dzialania potrzebuje mchset.dll, nie zawsze jest wraz z exekiem), w dolnym lewym rogu jest przycisk z literka "( R )", tym przyciskiem otwieramy message_xxx.wtf i szukamy po poszczegolnych krateczkach linijki 214 07 00 7 stadium. Wskazujemy te linijke myszka, w dolnym oknie pojawi nam sie opis stadium i w to miejsce wpisujemy icarus (lub to co ma byc tym hokus-pokus do przeniesienia do icarusa). Z prawej strony na wysokosci okienka w ktorym wpisalismy nasze hokus-pokus mamy 3 klawisze. Nie mam pojecia do czego one wszystkie sluza, wiem natomiast ze akceptujemy zmine klawiszem "( C )". Jesli nazwa wskoczyla nam w miejsce stadium, pozostaje zapisac plik, do tego celu sluzy klawisz "(S)". Wtfedit zmieniony plik zapisuje jako kopie dodajac przed nazwa pliku 1, czyli szukamy sobie pliku 1message_xxx.wtf, podmieniamy nazwami z instniejacym, przeladowujemy ustawienia serwera i mozemy sie cieszyc /move hokus-pokus. Ta metoda ma jednak pewna wade. Przypuszczam ze problem jej tkwi w linijce 234 07 00 7 Stadium. Mianowicie, mimo ze zmienilismy nazwe stadium na inna to i tak /move stadium przeniesie nas do icarusa.

Usuniecie z dropow np Mana Shielda
Autor posta dziki :
W pliku \muserver\data\lang\kor\item(Kor).txt (wersja 97 bo 97d ma chyba inny lang) na samym koncu jest Defense Up i ma takie numerki:
15 1 2 1 0 1 "Defense Up" 72 0 17 320433 1 0 0 0
15 1 2 1 0 0 "Defense Up" 72 0 17 320433 1 0 0 0
zmieniasz 1 przed nazwa na 0 i juz monstary tym nie beda dropic.
Zolty numerek odpowiada za lvl dropa monstera. Zmiejszajac lub zwiekszajac te cyfre otrzymujemy dropa tego itema z monstera slabszego lub mocniejszego.

Ograniczenie ilosci graczy na serwerze:
Autor posta nieznany :
poszukaj ciagu znakow 01 00 FF FF 00 00
wartosc za tymi znakami to F4 01 (500 dec)jesli plik exe niemodyfikowany jesli po modyfikacji moze byc co innego
wpisujesz za f4 01 pozadana liczbe graczy
64 00 -100 ppl
46 00 -70 ppl
32 00 - 50 ppl
1E 00 - 30 ppl
E8 03 - 1000ppl

PAMIETAJ: kopia zapasowa execa przed edycja ......... do edycji polecam dos navigatora;)

usuniecie pot buga i zen party buga:
Autor posta nieznany :
MALA DOPISKA MOZE MNIE NIE ZABIJESZ HAXOREK A TO MOZE SIE PRZYCZYNI TO POLEPSZENIA SERWOW JAK SIE NIE PRZYDA POST MOZNA USUNAC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum John Strona Główna -> Stawianie serwera Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin